tisdag, november 27, 2007

Jul, jul strålande jul...

Snart är det första advent och det är verkligen underbart! Den 23:e flyger jag till Göteborg för att fira jul och da far jag äntligen träffa mina brorsöner igen. Hurra! Jag hoppas att det är riktigt mörkt och kallt!

Dagen före nyårsafton flyger jag tillbaka och samma dag kommer ett par ifran Sverige för att hälsa pa och fira nyar med oss här i Marbella. Superkul! Männen skall spela golf och vi tänker ha champagne-picknick pa stranden.

Trettondagsafton kommer jag att spendera i Madrid med min pojkväns familj eftersom det är da de far julklappar.

Jag har redan köpt hyacinter och pa fredag skall jag ta fram stjärna, adventsljusstake och jullöpare. Under hela december kommer jag inte att lyssna pa annat än julmusik. Jag har tva skivor; en svensk med Domkyrkans Gosskör och en med engelska och amerikanska christmas carols.

Det bästa av tva världar!

Min absoluta favorit är Oh come all the faithful (Dagen är kommen eller Adeste Fideles pa latin).

O Come All Ye Faithful
Joyful and triumphant,
O come ye, O come ye to Bethlehem.
Come and behold Him,
Born the King of Angels;
O come, let us adore Him,
O come, let us adore Him,
O come, let us adore Him,
Christ the Lord

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dagen är kommen är min favorit julpsalm också, julens höjdpunkt är när jag och mina systrar sjunger den för full hals på midnattsmässan. Hoppas du kommer i riktig julstämning!

Blancaflor sa...

Ja, den är verkligen underbar. Mysigt med midnattsmässa, jag har tänkt ga manga ganger. En dag...
Lycka till med flytten! :)