tisdag, november 27, 2007

En dag i taget

Mina dagar gar fort trots att jag inte arbetar.

Under tre till fyra timmar varje dag letar jag efter intressanta företag och tjänster (no luck yet), kurser, filar pa ansökningsbrev och gör annan tråkig jobbadministration.

Mycket tid gar at hushallssysslor; jag plockar undan, tvättar, handlar mat, förbereder och lagar middag.

Vidare gör jag saker som jag vanligtvis inte hinner; organiserar garderober och lådor, rensar bland gamla papper, planterar om blommor och bloggar.

Ibland träffar jag kompisar och äter lunch, jag gar pa matiné, läser, tittar pa svenska DVD-filmer (som jag inte kan se tillsammans med min pojkvän eftersom han inte talar svenska) och strosar omkring i affärer.

Jag räknar inte med att hitta ett jobbb förrän efter jul och nyar och det känns riktigt skönt. Men sedan, 2008 here I come!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kollar pa svenska dvd filmer med min pojkvan. Vi har varit tillsammans sa himla lange nu sa han har borjat forsta sammanhangen vid en enkel svensk konversation och han forstar manga ord. Jag stannar upp ca var 10:onde minut for att oversatta. Allra enklast ar ju nar det finns engelsk text till filmen, men konstigt nog ar det det valdigt sallan.

Blancaflor sa...

Visst är det konstigt att manga svenska filmer bara har norsk/dansk/finsk textning!
Min pojkvän lovar att han skall lära sig svenska, men han har inte kommit igang ännu.
A ver...