torsdag, juni 15, 2006

It's a love song

Många par har en låt som är "deras låt".

Det kan kanske tyckas vara lite högstadieaktigt,
men jag tyckerdet är sött ...och oundvikligt.

Musik är ju väldigt bra på attframkalla minnen och
ibland blir en person eller händelse förknippad med
det allra tokigaste soundtrack.

En kompis lillasyster och hennes pojkvän har till exempel Blue
(Da Ba De) med Eiffel 65 som deras låt.
Inte självvalt, men det var den låten som
dominerade deras första tid tillsammans.

Min första riktiga pojkvän och jag hade Tro På Varann med
Uno Svenningssonoch Eva Dahlgren, just för att den
var populär då viträffades. Jag köpte singeln
(just det, singeln!) och lyssnade på den hela tiden.

Ett annat par jag känner har Jacob Hellmans
Du är allt jag vill ha, vilket är väldigt passande.

Den låt som jag främst associerar till min nuvarande
(och för alltid...) amor är Blower's daughter med
Damian Rice (Vår första film ihop var Closer).

Den är dock så sorglig att jag inte klarar av att lyssna på den.

Dessutom minns jag all nervositet ifrån vår första tid ihop:
"Kommer han att ringa mig imorgon" etc.

2 kommentarer:

Stora Morran sa...

Jag brukar säga på skämt till Räven att Ugglas "Är det efterfest på eran balkong" är vår låt och vi måste spela den om vi gifter oss. Då brukar han bli orolig.

Blancaflor sa...

Hahaha! Sa länge det inte är nagot med Eddie Meduza tycker jag att det mesta funkar.