torsdag, oktober 21, 2010

Solo hay una

När jag bodde i Spanien saknade jag min familj, mina vänner och mitt land väldigt, väldigt mycket. Nu när jag bor i Sverige igen saknar jag istället Spanien: språket, kulturen, maten, människorna.

Svårt!

Men det finns faktiskt en enklare lösning än att bli författare och bo halva året i Spanien och halva i Sverige.

Man kan dejta en Madrileño i Göteborg!

Det innebär att jag skulle kunna andas frisk höstluft, äta kantarelltoast och leka med mina brorsöner på dagen och på kvällen dricka vino tinto och diskutera Cervantes och påvens senaste helgonförklaring.

Tänk att det finns lösningar på allt!

5 kommentarer:

Turdus sa...

Låter som en fräsch date.

Blancaflor sa...

Eller hur.

Anonym sa...

Åh vad trevligt! Är det så att du redan dejtar en madrileño?

Turdus sa...

Om du istället väljer en britt är mitt råd att välja en som heter Michael, Ian, John eller Andrew: http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article7954157.ab

:-)

Blancaflor sa...

Man kan ju alltid hoppas :)