fredag, juni 11, 2010

Känslig

Uttryck jag aldrig, aldrig kommer att använda:

Ha det! eller Ha det (så) gott!

Det kryper i mig då jag hör det. Varför? Ingen aning.

Andra ord som ger mig rysningar av det mindre vällustiga slaget är olika varianter av ordet kram i sms. Kramis, kramiz, kjam...

Det värsta jag har sett var en bekant (kvinnlig) som skrev myskramar i ett sms. Jag höll på att storkna. Det använder numera B. och jag flitigt (gärna stavat med z) i vår korrespondens.

Personligen anser jag dessutom att män endast bör använda kram inom familjen.

4 kommentarer:

Alley Cat sa...

Oj då, och jag som ständigt strör "Ha det så gott", "Må så gott" och "Sköt om dig" omkring mig... *skäms*

Men kramis eller myskramar brukar jag i alla fall inte använda!

Blancaflor sa...

"Sköt om dig" är inte samma sak som "Ha det". Jag lovar :)

lisgo sa...

Är inte så känslig som du när det gäller män och kram, men håller med dig fullständigt i övrigt!
Snälla, ge mig en reprimand om jag av misstag skulle häva ur mig ett "ha det" någon gång! Det är ju inte alltid som man lever som man lär... men någon variant på kram kommer du GARANTERAT aldrig få från mig!

Blancaflor sa...

Haha! Jag lovar att vara uppmärksam, men jag litar på ditt goda omdöme. :)