onsdag, juni 02, 2010

Hjärtat sitter till höger

På sista tiden har jag dragits till allt rött! Jag som har varit blå i hela mitt liv. Min käre kollega D. tror att det beror på att valet närmar sig vilket jag strängt tillbakavisar.

Just nu känns det som om min väsk(an)samling inte är komplett utan ett litet rött tillskott. Som väskan man skymtar nedan...

Och, ja tack gärna jackan också, som jag fingrade på när jag var i Köpenhamn för några veckor sedan. Över 20 000 DKK är dock väl magstarkt (för mig...).

2 kommentarer:

Alley Cat sa...

Du har sett min röda kuvertväska - den är värd sin vikt i guld och diamanter... Hittar du en "perfekt" så kommer du att älska den förevigt!

Jag tror inte din nyfunna förkärlek till rött beror på valet. Kanske har du dock anammat Bill Blass' visdomsord "when in doubt wear red"...

Blancaflor sa...

Jag var nära att köpa en röd väska när jag var i Wien i höstas och nu ångrar jag att jag inte gjorde det.

Jag lever mer efter devisen "When in doubt wear as many colours as possible."

Ikväll blir det gult och mörkblått. :)