onsdag, juni 30, 2010

Ex-pats

Idag gick jag igenom en mailadress jag sällan använder och hittade ett gammalt mail med en sådan där "You know you have been in Sweden too long...

- When a stranger on the street smiles at you, you assume that:
a. he is drunk;
b. he is insane;
c. he is American;
d. he is all of the above.

- You have only two facial expressions, smiling or blank.

- You've been engaged for four years and don't have any plans to get married.

- You wear a dress or skirt over your trousers and combine them with training shoes.


Det var många fler naturligtvis, men dessa tyckte jag var roliga.

2 kommentarer:

Alley Cat sa...

Ja men visst är det där med förlovning märkligt! Varför förlova sig om man inte har för avsikt att gifta sig? Det värsta är ändå de som förlovat sig och skaffat barn men avvaktar med att gifta sig för det känns så stort och allvarligt. Att skaffa barn tillsammans med någon är ju nämligen en sak man bör ta lätt på, eller?!?

Blancaflor sa...

Jag vet! Och det tycker jag inte bara för att det går emot kristen moral. :)