tisdag, juni 08, 2010

The Big Five

P1 har precis presenterat årets sommarpratare.

Jag är nyfiken på storviltsjägaren Natasha Illum Berg (som den gamla jägare jag är...) boende i Afrika och bärandes mitt absoluta favoritnamn.

Vidare vill jag lyssna till Karin Johannisson som är professor i Idé- och lärdomshistoria. Musiken kommer att innehålla mycket (många?) tårar lovar hon (som om jag skulle behöva fler sådana...).

Journalisten Björn af Kleen kommer jag också lyssna till och kanske Percy Barnevik.

Årets wild card: Anna Odell (!)

4 kommentarer:

Jacob C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Blancaflor sa...

Tack!
Jag förstår inte hur jag kunde missa det.

Någon jag ska undvika är dock Stieg Larssons f.d. sambo. Orkar inte höra mer om den utdragna arvstvisten...

Den tjocke konsulten sa...

Barnevik är ju kungen!

Blancaflor sa...

Är han? :)