måndag, april 26, 2010

BIG mistake

Under min Köpenhamnsvistelse i helgen besökte jag och min käraste väninna Hermès-butiken. Samtidigt som B. fick information om pris (från 52 500 Danska kr), leveranstid (1-1,5 år) och olika färger och typer av skinn för en Birkin-väska strosade jag runt i butiken.

En dam kommer in och säger till expediten att hon fått ett telefonsamtal att hennes Birkin-väska har anlänt. Expediten skyndar sig att hämta en stor orange låda, sätter på sig ett par tunna bomullsvantar och öppnar den. Högtidligt tar hon ut väskan ur lådan.

- Men jag beställde beslag och lås i guld, inte i silver säger kunden uppbragt.
Expediten ser stressad ut och hämtar orderblanketten.
- Men här står det silver säger hon lamt.
- Jag beställde guld. Jag bär alltid bara guld.

Oj, oj, oj! Ett års leveranstid. 52 500 DKK

Not a happy camper!

Inga kommentarer: