torsdag, oktober 22, 2009

Tomma tunnor...

Jag måste få ut lite aggressioner jag har gentemot en deltagare i min kurs i idé- och lärdomshistoria här på bloggen.

Det finns en som han på varje kurs och i varje klass. Det är ofrånkomligt. Te digo! Jag har stött på många.

Han vill visa sig duktig.

Inget fel med det egentligen om det inte vore att han försöker "sätta dit" våra oerhört kompetenta lärare genom att ifrågasätta eller ännu hellre rätta dem. När han rättar dem är det genom oviktiga detaljer som:

"Aha, du säger kungen, men du menar väl egentligen kejsaren, eller?"

Och han är varken så begåvad eller kunnig som han verkar tro.

Jag har börjat att bläddra i mina anteckning eller låtsas läsa i mitt kompendium varje gång han inflikar något (det tar ofta en stund att reda ut...) för att markera mitt ointresse och förakt. Jag har blivit som Göran Persson...

Inga kommentarer: