måndag, oktober 19, 2009

Rider omkring

Som alla vet (i alla fall ni i Göteborgstrakten) bjöd helgen på fantastiskt väder. Tidigt på lördag morgon for jag till orust för att rida. Ägarna till stallet frågade mig om jag ridit mycket för att de ska kunna para ihop en med en lämplig häst.

- Visst, jag har ridit jättemycket sedan jag var 9 år.

Sanningen är att jag HAR ridit mycket men jag brukar alltid överdriva mina färdigheter något för att få en så rolig häst som möjligt.

- Bra, svarade hon. Då hon vi en liten alert fröken för dig. Det är inte många som kan rida henne.

Jag som aldrig kan motstå en utmaning blev naturligtvis extra intresserad, och lite nervös.

Hästen var förvisso pigg men lugn och lätt att rida, hon var känslig i munnen och reagerade på alla hjälper. Det var en fin ridupplevelse men jag hade faktiskt önskat mig ännu lite mer action.

Kvällen avslutades med god middag på Restaurang Hos Pelle. Rostade kastanjer, hjortterrin och cava...

Inga kommentarer: