måndag, oktober 19, 2009

Looking back

Imorse när jag klädde mig kände jag mig lite kall och valde en skön vintrig tröja med snöflingor på. Till det tänkte jag bära en sammetskjol. Men kombinationen myströja och sammet blev alldeles för mjuk så av någon anledning rotade jag fram ett par svarta långbyxor.

De som känner mig vet att jag aldrig bär byxor. Och jag vet faktiskt inte riktigt hur det hände. Dessutom satte jag på mig ett par johdpurs med vita sömmar som jag köpte i London för länge sedan och hade hämtat upp från källaren igår.

Kontentan blev att jag bar tröja, byxor och skor (+ en gammal handväska från Mulberry) alla inköpta någon gång runt 2000-2001. Det var dessutom nära att jag slängde på mig min gamla Tiger-kappa från 2000.

Jag tror att jag omedvetet försökte återskapa tiden då jag arbetade på Ericsson eftersom jag hade återträff med min gamla sektion i fredags (vilket var alldeles underbart trevligt!).

Vad tror ni? Var det mitt undermedvetna som styrde mig? Och i så fall varför?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du längtar väl tillbaka helt enkelt :)
T.

Blancaflor sa...

Ja, du har säkert rätt (som vanligt...).