onsdag, juni 10, 2009

Trött

Jaha, så var det dags igen!

Det här fina mailet fick jag igår:

”…avhandla planerad omorganisation samt dito driftsinskränkningar. Företaget kommer därefter att påkalla förhandlingar med berörda fackförbund ”

Efter erfarenheter av varsel och nedskärningar, först på Ericsson och sedan på mitt sista arbete i Spanien där företaget gick i konkurs, tycker jag att det börjar bli riktigt tröttsamt.

Folk brukar säga att man inte ska oroa sig för det mesta man oroar sig inträffar aldrig. Well, i mitt fall inträffar nästan allt jag oroar mig för.

Tredje gången gillt?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ocean Estates?

Blancaflor sa...

Red Hot Homes. Har Ocean gått i konkurs?

Den tjocke konsulten sa...

Tråkigt men både den Spanska fastighetssektorn och /// år 2000 är exempel på total överhettning och urspårning, inte normalt fungerande bolag eller marknader.

Korvfabriken glufsade ju i sig all ledig personal man kom över utan att analysera vilka som verkligen behövdes!

En dåvarande /// anställd bekant uttryckte det som att "alla som kan tala lite engelska får ett jobb", det var ju uppenbart att det inte skulle hålla i längden när personalfunktionen blivit totalt gone wild.

Vill man vara 100% safe får man nog jobba åt Göteborgs Kommun eller inom vården, alla jag känner som jobbar (eller jobbat) i it-sektorn har någon gång blivit uppsagda eller upplevt att arbetsgivaren gått omkull.

Blancaflor sa...

I love ///
Bästa arbetsplatsen jag har varit på (men så har jag naturligtvis en nästan intill perfekt engelska :)

Anonym sa...

yes, Ocean Estates finns inte längre. Liksom flera av de större oseriösa mäklarna

Blancaflor sa...

Det låter bra att det rensas upp! Mycket skumma företag...