måndag, juni 01, 2009

Sommartider

På lördagen åt jag en god räksmörgås på Långedrag värdshus innan det bar av till Orust. Väl framme satt vi i solen och drack läskande drycker innan vi grillade och lagade mat. Vi åt kött förberett på georgiskt vis med äppelcidervinäger, lök och kryddor, vilket var intressant.

Söndag eftermiddag tillbringade jag i gräset med två Damernas Värld, en DV mode och en Elle. V. arbetade större delen av dagen men tog regelbundna pauser då vi bland annat åkte och badade. Vi var i vattnet under minst 15 min vilket troligtvis är rekord för mig så tidigt som i maj.

Jag glömde min kalender på landet så nu har jag ingen aning vad som händer i veckan. Det enda jag vet (för att jag blev påmind) är att jag ska träffa pappa imorgon. Det blir nog Linnéterassen som vanligt…

Tyvärr anger prognosen att det vackra vädret försvinner, men idag är det fortfarande 25 grader.

Vilken idiot kom på att annandag pingst skulle bytas ut mot den 6 juni?

2 kommentarer:

Födelsedagsgrisen sa...

Idiot? Det var jag som kom på idén att annandagpingst skulle bli utbytt till den 6 juni! Det var en utomordentligt bra idé!

Blancaflor sa...

Jo, men du har ju dina egna dolda avsikter som ingen annan förstår.

Bättre vore om du hade valt den 7 juni. Verdad? Liksom den 12 oktober är helgdag i España...

:)