onsdag, juni 17, 2009

Afrikas drottning


Jag har bokat en resa till Tunisien, Sousse. Det är första gången jag reser på en charterresa (och jag menar det inte på ett nedlåtande sätt) och jag är oerhört imponerad av hur billigt det är och enkelt!

Det skall bli sååå spännande! Jag har varit i Marocko och Egypten tidigare och jag älskade verkligen den arabiska kulturen.

Speciellt öknen. Den är stilla, tidlös och solen är så nära. Fantastiskt!

Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag skall ha för inriktning på min packning. Men jag tror att det blir en blandning av English Colonial och Contemporary Arabic: Blommiga bomullsklänningar, espadrillos, färgglada kaftaner, guldringar i öronen, sjalar, smycken med halvädelstenar och rottingväskor.
Och jag kommer att ta med mig en kappsäck full med magmediciner.

5 kommentarer:

En Mölnbobos Liv sa...

Hoppas du får det trevligt. Väldigt fin strand har de i Sousse. Vi var där 2006.

Blancaflor sa...

Tack för det! Det ska bli väldigt roligt.

Strato sa...

Och även om det kan kännas lite väl charter-aktigt, så kan jag rekommendera att boka en ökenutflykt. Lite speciell känsla att stå barfota i Saharas sand.

Anonym sa...

Du har kanske redan koll på att Den Engelske Patienten spelades in i Tunisien... kändes som en film i din smak.

Blancaflor sa...

Haha! Naturligtvis! Jag har sett den minst 20 ggr.
Och jag bara MÅSTE ut i ökbnen.
Tack! :)