torsdag, maj 07, 2009

Storebror ser dig

Jag kom precis att tänka på en händelse på mitt sista jobb i Spanien, ett ganska kaotiskt Real Estate-företag för er som minns.

Jag arbetade med produktinformation och hade mycket kontakt med företagets copywriter som dessutom satt mittemot mig. Oftast skickade jag e-mail med information till henne istället för att verbalt framföra den . Vid ett sådant tillfälle utbrast plötsligt vår marknadschef och delägare, som satt i samma kontorslandskap.

- But for Christ’s sake why don’t you speak to each other instead!?

På det sättet fick jag reda på att han läste alla våra e-mail. Dessutom i realtid…

Mig gjorde det ingenting eftersom jag inte använde min jobb-mail till annat än jobb men jag fnittrade till lite elakt inombords eftersom en annan överordnad använde sin mail till att skriva heta meddelanden till sin älskare och dessutom skickade mail till mig där hon bad mig hjälpa henne att boka romantiska middagar och hotell för två (hon talade inte spanska) samtidigt som hennes intet ont anande man satt i kontoret bredvid.

Så kan det gå!

Inga kommentarer: