tisdag, maj 19, 2009

Frustrerad

Jag fick ett litet, litet sammanbrott tidigare idag!

Jag har mycket lite tålamod med människor som går på dumheter. En arbetskamrat skickade ut ett e-mail om gratis laptops från Sony Ericsson. Jomenvisst, det skulle han få om han vidarebefordrade detta meddelande till 20 personer.

När jag fnittrande gjorde de kollegor som sitter närmast mig uppmärksamma på mailet påpekade ett ljushuvud att e-mail adressen ju faktiskt kom från Ericsson.

Då tystnade jag eftersom jag insåg att vi hade så otroligt olika utgångspunkter att vi aldrig skulle kunna mötas.

När tar lågkonjunkturen slut?

2 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Att inte vidarebefodra trams (framför allt inte på jobbmailen) trodde jag alla fick lära sig ~2001?

Man måste även vara (smärtsamt) medveten om sin egen begränsade intjäningsförmåga för att hålla på med "sämre odds än lotto" tidsbrännare som kedjebrev.

Blancaflor sa...

Ja, det skulle man kunna tro (och hoppas) men så är tydligen inte fallet...