tisdag, maj 05, 2009

Löften

Vi har nått årets femte månad och det är dags att sätta nya riktlinjer för resten av 2009.

- Jag skall bli Mac-användare. Ett mycket oväntat och plötsligt beslut. Jag blev till och med förvånad själv…
- Jag skall bli mer av en tédrickare. Under många år drack jag bara té, men efter min sejour i Spanien började jag med kaffe. Nu känner jag dock att det är dags att go back to my roots.
- Jag skall börja träna…i höst. På Hagabadet. Det enda som kan få mig till ett gym är takmålningar och fluffy frottébadrockar.
- Jag skall läsa fler böcker. Förr läste jag minst en bok i veckan. Det var mitt livselixir. Men plötsligt för cirka två år sedan tappade jag koncentrationen och påbörjade massor av böcker som jag inte avslutade. Ett beteende som tidigare varit otänkbart. Men nu försöker jag hitta tillbaka till mitt gamla jag. Harry Potter, Jane Austen, Jens Lapidus (guapo!) och Gossip Girl ligger på nattygsbordet.
- Jag skall spendera så mycket tid jag kan i mitt sommarhus. Helgerna bara försvinner - jag måste sluta hänga i Göteborg!

Inga kommentarer: