måndag, januari 19, 2009

Vårvinter

Den här tiden på året är verkligen inte den muntraste, jag har aldrig varit speciellt förtjust i vintern post-christmas. Jag tror att det är det hemska grå ljuset...

Men lyckan ligger naturligtvis i ens egna händer och det finns massor av roliga aktiviteter att sysselsätta sig med. Jag brukar till exempel vara mer intresserad av matlagning under vinterhalvåret än under resten av året (på sommaren vill man ju bara grilla ändå).

Vidare ser jag fram emot min vinkurs, min bokcirkel och ridningen. Jag skulle vilja starta en filmklubb också, men jag är osäker på om mina upptagna vänner skulle hinna klämma in ytterligare en aktivitet. Jag har egentligen bara en självskriven medlem; han är oerhört begåvad och har blick för komposition, tempo och budskap. Mycket intressant.

Något jag borde göra mer är att åka till landet och promenera i skogen, som jag ju tycker så mycket om. Men istället hänger jag här i Göteborg vareviga helg. Från april till september blir det dock andra bullar och jag kommer inte att sätta min fot på asfalt.

Jag önskar att jag redan vore där...

Inga kommentarer: