måndag, januari 05, 2009

Coctail Hour

En gång för längesedan i det soliga Juan-Les-Pins köpte jag en guacamole-mix som skulle avnjutas tillsammans med lite chips och en eftermiddagscocktail.

Innan jag dukade upp drinkbordet synade jag dock innehållsförteckningen och blev förvånad då jag såg att andelen avokado i denna guacamole var endast 7%.

Oj, vad luriga fransmännen är tänkte jag då.

Igår fick jag dock anledning att revidera min världsbild då jag undersökte en annan guacamole-mix, av svenskt fabrikat, där andelen avokado var endast 1,5%!

När jag gör egen guacamole skulle jag uppskatta att andelen avokado uppgår till cirka 99,9% och hädanefter kommer jag definitivt att hålla mig till the real stuff.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Givetvis kan brist på grymt sällskap kompenseras med ett större andel avokado i mixen. Ryktet går att österopeiskt sällskap med rysk tvist är att föredra...

Blancaflor sa...

Absolut! I rätt sällskap spelar det verkligen ingen roll hur många avokados man samtidigt umgås med.

Och ja, du har hört rätt, trots att jag varje dag frågar mig själv: Vad är det som händer? Och varför?

Blygisens betraktelser sa...

Det låter underbart!

;-)

Blancaflor sa...

Oh ja, guacamole är det nya svarta. Haha!