tisdag, januari 27, 2009

Sweet little ström...

Igår var jag nere i mitt källarförråd större delen av kvällen. Jag grävde bland gamla brev, foton, vykort och dagböcker. Jag hittade gamla inbjudningskort, festmenyer, biljetter, kalendrar och lösryckta minnesanteckningar på små lappar.

Innan jag flyttade till Spanien 2002 hade jag vänskapskrets bestående av cirka 10 personer (främst par) och vi gjorde mycket tillsammans; midsommarfirande, nyårsfester, weekend-resor och födelsekalas.

Jag har fortfarande nära kontakt med de flesta av dem, några har flyttat utomlands eller till Stockholm, de är alla gifta med barn (eller i väntans tider) och vi träffas, av naturliga skäl, inte lika ofta som förr.

Eller kanske framför allt, inte på samma sätt som förr.

Men igår då jag stod böjd över mina kartonger i källarförrådet kom alla våra härliga minnen tillbaka: Frankrike-resorna, gåsamiddagar i Skåne, helger på Koster och i Småland, Match race-fester på Marstrand, Afternoon tea, månadslånga Trivial Pursuit-turneringar, resor till mitt älskade Spanien och TV-kvällar med SATC och Vänner.

Men framförallt alla interna begrepp och skämt som genomsyrade vykort, anteckningar och presenter.

Jag hade glömt att jag glömt dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sweet little stöm I love you sooo, sweet little ström come back to us...

Nåt sånt var det tror jag :)

Blancaflor sa...

Bruno, mycket minnesvärt! Hahaha!