måndag, oktober 27, 2008

El fin de

Jag har haft en bra helg, efter världens stressigaste vecka.

I fredags åt jag en sen middag med en kompis, vi åt tigerräkor och något sorts grönsakshack till. And talked the night away…

På lördag åt jag en god brunch med bland annat jamón Serrano och sedan bar det av till Orust. Vi trotsade blåsten och hann med en promenad innan regnet kom. Jag försökte laga Biff a la Rydberg på egen hand, men det slutade med att jag istället fixade drinkar och dukade bordet. Vi drack Amarone-vin och lyssnade till vinden. På söndag morgon tog jag det lugnt och kunde med gott samvete stanna i sängen längre än vanligt.

På söndag åt jag middag med min bror och hans familj. Vi lekte en surrealistisk skollek, E:1,5 år var lärare, O: 4 år var skolryggsäck och jag var elev. O. trodde dessutom att jag kom hem till dem eftersom jag inte hade några egna leksaker hemma. Helt logiskt!

Sedan hade jag en lugn kväll hemma med té och tidningar.

Inga kommentarer: