onsdag, juli 30, 2008

Young at heart

Under lång tid bodde jag på Linnégatan i Göteborg. Då jag och mina kompisar gick ut gick vi oftast till Vasastan eller ut i Linné.

Sedan jag flyttade hem ifrån Spanien för snart sju månader sedan har jag främst hängt runt Järntorget och Långgatorna, en barrio som var otänkbar för mig tidigare. Lite konstigt eftersom jag bodde så nära. Kanske har det med åldern att göra?

En kompis till mig berättade att när de gick på högstadiet anordnade de middagar med vin och älgstek och satt där i tweedkavajer och lekte engelsk lantadel. Allt för att känna sig äldre.

Vill jag känna mig ung (yngre) genom att hänga bland svarta Converse, hennafärgat hår och billig öl?

Och hur sorgligt är inte det i så fall…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Converse, henna och andra långgatan? Låter som en normal trettioårskris, det är du nog inte ensam om att uppleva :)

Blancaflor sa...

Jo, så är det väl...observera dock att inte jag går omkring i hennafärgat hår och svarta converse. Så illa är det inte. Jag bär Lacoste-pike och vita converse ;)Haha