lördag, juli 19, 2008

Semestertider

Jag är på Orust och njuter av god mat (bland annat kräftor, fiskspett och lax) och god dryck. Snart skall jag gå och ta ett dopp. Och kanske hinner jag med en trevlig skogspromenad innan middagen serveras.

Idag har jag besökt det trevliga Pelargonmuseet i Mollösund, där jag köpte en Mårbackapelargon och en aprikos minirosbuske (tyvärr har jag aldrig lyckats hålla en ros levande längre än 10 dagar...). Jag har också inhandlat två Pashminasjalar (nougat- och laxfärgade) samt ett jadehalsband vid en utförsäljning på Stillingsön.

Imorgon bär det av tillbaka till Göteborg och sedan åker jag till Småland en sväng, till helgen blir det stor släktfest här på Orust.

Jag önskar att sommaren varade för alltid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var bilden som lockade, o visst fanns orden där me...

Alley Cat sa...

Det gör vi nog alla...

Blancaflor sa...

Regeln: Trevligt att du hittade mig.

Alley: I suppose... :)