onsdag, juli 09, 2008

Halt! Här får ingen passera...

Det är otroligt hur starka låtminnen kan vara. Jag lyssnade på Die Mauer med Ebba Grön igår vilket bokstavligt talat slungade mig tillbaka till mitt första år på universitetet.

Statsvetenskap. Mellan ismer, svensk författning och många fester drömde jag om att skriva svåra existentiella romaner (dont´t we all). Jag bar korta, blommiga klänningar, knästrumpor och hade långa flätor. Lite som en alternativ Lotta ifrån Elsa Beskows sagor…

Under det året skaffade jag flera nära vänner som jag fortfarande umgås med. Jag gjorde slut med min första pojkvän och träffade min andra.

Jag kan minnas exakt hur jag tänkte, vad jag drömde om och vad jag ville

Vilken låt kommer föra mig tillbaka till sommaren 2008?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är lika söt nu, guapa :)
/Those were the days

Blancaflor sa...

Lo se, cielo :)