onsdag, juli 23, 2008

Spinster

Jag har köpt en TV.

Det är svårt att hitta små TV-apparater nuförtiden (och kanske kallar man dem inte ens TV-apparater längre?). I alla fall, jag köpte en 32 tums TV och den ser enorm ut, trots att det var en av de minsta i affären.

Jag minns när jag växte upp och begreppet 28 tums-TV var något avundsvärt och lyxigt. Nu verkar de vara svåra att få tag i.

Anyway, min bror tycker att jag likväl kan skaffa mig en darttavla och en draft för öl för att komplettera lägenheten, som numera ser ut som en unkarlslya på grund av TV:n.

Well, det passar inte till järnsäng och spetsgardiner, även om det är lockande.

5 kommentarer:

Lisen sa...

När du skrev liten TV hada jag i tankarna en 14" eller något i den storleksklassen. 32" Känns ju ganska stort!

Alley Cat sa...

Jag köper inte argumentet att en platt-tv på väggen är snyggare än en gammal hegerlig tv-apparat inskuffad i ett hörn...

På mina väggar vill jag ha vackra tavlor, foton, målningar etc. Inte en stor blank platt-tv som ser ut som en svart ruta så fort man inte tittar på den...

Helst av allt skulle jag vilja få tag på ett sådant där gammalt tvskåp och bygga in en ny tv där i. Då skulle jag ju slippa se eländet när jag inte vill titta på det...

Anonym sa...

Jag hoppas att min tjocktv ska klara ett tag till. Tyvärr verkar den vara på väg utför så jag försöker vänja mig vid tanken på att köpa en sån där 32" variant... Helt sjukt att det inte finns mindre...

loathing sa...

min snubbe klagar på min gamla lilla miniteve, duvet såna där med inbyggd video. men vafan, den är perfekt, lagom, tar inte mycket plats alls. gillar inte när teven blir som en möbel.

Blancaflor sa...

Lisen: Jag vet, det är ju det som är grejen. Tv-apparater som tidigare ansågs vara stora är nu de minsta man kan hitta. The flat screen revolution! ;)

Alley:Jag håller med. Jag funderar på att ha TV:n i sovrummet eftersom jag vill att mitt vardagsrum skall vara ett sällskapsrum. Och jag kommer aldrig att möblera runt TV:n Fy!

Anna: Hehe! Det finns nog mindre, men det är inte lätt att hitta dem...

Loathing: Håller helt med. TV:n är inget som skall ta stor plats, varken i rummet eller i livet!