onsdag, juni 15, 2011

Shanti, shanti...

Idag hittade jag en annons i Metro om att lära sig meditationsteknik av en indisk guru på tillfälligt besök här i Göteborg. Jag anmälde mig och på lördag eftermiddag skall jag försöka fokusera inåt. Det ska bli väldigt spännande, intressant och förhoppningsvis välgörande.

I yogan har jag kommit i kontakt med meditation men jag har aldrig lyckats vara riktigt närvarande här och nu. Mina tankar surrar runt som humlor på en klöveräng: Vad ska jag äta till middag? Vilka gardiner ska jag ha på landet? Vad menade han när han skrev så?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag såg också det i Metro men glömde skriva ner informationen. Har du någon länk till detta?

Tacksam för svar! Låter jättekul.

/Anton

Blancaflor sa...

Hej Anton,

Jag har bara ett telefonnummer: 0729-303780

Vi ses där :)

B.