onsdag, juni 22, 2011

Déjame en paz!

Jag var på Språkcaféet för inte så länge sedan och praktiserade min spanska (som om det skulle behövas...)

Det var trevligt med undantag av en liten detalj. En ca 30 år äldre man var lite väl påflugen och frågade mig om jag gillar hombres latinos.

Det korrekta svaret på den frågan är naturligtvis: "Nej, jag älskar dem" men jag kände att det inte skulle gynna mig att vara helt ärlig i det här fallet utan jag svarade istället lite svävande att jag tycker om den spanska kulturen. Vidare sade han att det finns ett samband mellan att tala snabbt (som jag) och att vara passionerad. Eww..

Jag har tänkt mycket på det och det irriterar mig mer och mer. Det är inte en bar utan ett café för trevlig samvaro och istället fick han mig att känna mig obekväm och nu kommer jag att dra mig för att gå dit igen.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Usch, det förstår jag men låt inte det hindra dig. Folk som inte vet hur man beter sig finns det allt för många utav men det får vara deras problem, inte vi andras.

Ellen sa...

Ja stackars vackra flicka! Det går snart över Blanca! Skynda nu!

Här ser du en annan dam som tror att hon också har problem:

http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman/2011/06/20/fredad-plats/


Vill bara säga att nyfiken på allt och alla är bättre än att försöka bevara sin näpenhet...lr nåt!

Blancaflor sa...

Johanna:Du har rätt,. Jag ska gå dit igen och vara tydligare.

Ellen: Kanske är jag näpen men inte vacker :)