tisdag, juni 07, 2011

En ansiktslyftning

Jag tillbringade en stor del av lördagen, dock med regelbundna badpauser, med att måla om mitt lilla rum på Orust. Stilen jag har haft tidigare kan beskrivas som Lantligt romantisk (boring...)och dessutom full av små saker som jag "alltid" har haft: den lilla porslinskatten, den blommiga tygasken, ramen med rosor och de silvriga ljusstakarna.

Den nya väggfärgen har en varm grå ton (savann) och jag bestämde mig för att göra en complete makeover av rummet, att göra det mer "vuxet". Stilen jag har nu skulle jag kalla Country colonial.

Jag har tagit bort väldigt många (blommiga...) saker och istället satt upp stråhattar på väggarna, ställt fram en afrikansk korg, satt upp en solfjäder och ska byta gardinerna till något mer "dammigt" och mindre romantiskt.

FÖRE


EFTER




Inga kommentarer: