tisdag, augusti 24, 2010

No limit!

Enligt Elle, Vouge, Tatler och alla andra tidniningar jag läser är minimalisen här igen. I did not see that one coming!

Det sköna 90-talet är tillbaka. Kappor i kamel med dolda knäppningar och stuprörskrage, kostymbyxan (Good God!), enkelt och enfärgat (svart, vitt, grått, beige). Jag minns inte om jag har läst det men jag antar att även polotröjan gör en comeback.

Dessutom dyker ett betydligt senare fenomen upp igen: It-väskan. Men nu i en helt annan tappning än Balenciagas Motorcycle bag eller Diors Saddle bag (som jag dock fortfarande älskar...).

Célines Box Bag är det nya vita!

Enkel, 70-talsinfluerad (som mycket av höstens kläder), praktisk och en kommande klassiker vilket de flesta andra It-väskor inte har blivit. (Eller ligger det i begreppet It-bag att det är något övergående, en trend.)

Anyway, jag skulle gärna vilja ha en i blått.

Förresten, hur coolt är det inte med två klockor? Haha! (jag bär idag min gamla Swatch-klocka tillsammans med ett petroleumblått Hermès-armband och känner mig väldigt nonchalant...)


Den mest klassiska färgen brunt matchad med en annan stor hösttrend: capen (i kamel så klart!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var kommer väskan ifrån?

Blancaflor sa...

Den kommer från Céline, ett ganska gammalt franskt märke som gjort ett uppsving de senaste åren.

lisgo sa...

Snygg!!!

Blancaflor sa...

Japp, en riktig klassiker med skön 70-talskänsla.