onsdag, mars 18, 2009

Stylish Portofino


Vid varje ny säsong (höst/vinter och vår/sommar) brukar jag bestämma riktmärken för min fortsatta klädstil. Hösten/Vintern 2007 gällde Bloomsbury Chic och förra våren/sommaren Marstrand Folklore och Arty Heiress (som dock är mer av en höst-look).

Jag tror att jag vill kalla våren/sommaren 2009 för Stylish Portofino

Min största inspiration denna gång är Gwyneth Paltrow i The talented Mr Ripley. Jag har skrivit om henne tidigare och hon är verkligen Un.Der.Bar.

Jag vill ha tajta tröjor med trekvartsärm och urringad rygg, vida kjolar i bomull (till strax över knäet), enkla ballerinaskor, väska i flätat skinn (Bottega Veneta…) eller en korgväska, nätta kavajer med markerad midja, twin set i pastell, stickade sjalar (gärna från Missoni), små blusar i solgult, randiga t-shirts, pärlor i öronen, stela silverarmband, flätade skinnarmband och gammaldags medaljonger.



Jude Law är inte heller han oäven i filmen...

Inga kommentarer: