torsdag, mars 05, 2009

The Golden Otter

Nästa helg beger jag mig hit.


Hotellet utlovar storslagen utsikt över Vättern och Visingsö och jag har hört att deras restaurang skall vara riktigt bra.

Det är en resa med arbetet och jag skall tolka, men jag hoppas att jag får tid över till att flanera längs Vätterns strand och insupa den kyliga men löftesrika vårvinterluften.

Hela nästa vecka går i arbetets tecken, på måndag väntar ytterligare en tolkningssession och senare i veckan skall jag bevista ett intressant seminarium om att skriva bättre.

Roligt, roligt!

2 kommentarer:

Stora Morran sa...

Åh Gyllene Uttern är ett härligt ställe inte alls så långt ifrån mina barndomstrakter i Tranås. Vi brukade åka dit och äta ibland när jag var liten och nåt skulle firas.

Blancaflor sa...

Det låter bra! Jag ser fram emot att äta på Sveriges äldsta vägkrog. Hihi! :)

Trots att det är jobb är det kul att komma iväg. Men jag har tagit ledigt på måndagen...