måndag, mars 09, 2009

Rød pølse

Känner någon till en bra restaurang i Köpenhamn?

Jag skall dit en helg i början av maj. Det är naturligtvis enkelt att hitta en fantastisk Michelin-restaurang men jag letar efter en restaurang som förutom bra mat har något extra.

Som Gondolen i Stockholm eller Heaven 23 i Göteborg; ljuvlig utsikt, roligt tema eller extra bra drinkar… Gärna trendigt och asiatiskt.

Sist jag var i Köpenhamn var jag på en underbar restaurang som hette Konrad, men jag tror att den har lagt ner...

Anyone?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har varit på en trevlig restaurang som heter Le Sommelier. Den kan jag rekommendera.

Anonym sa...

jag gillar EraOra...men den är dyr.

Blancaflor sa...

Tack för tipsen. Jag skall kolla upp dem. :)

Anonym sa...

Tjena mittbena! Har massor med bra tips! Fiat om man är sugen på Italienskt. Det lille apotek om man hellre vill ha danskt och Noma om man vill ha gourmet! Gå annars in och titta på www.copenhagen.dk. Där finner du allt! Ses nästa helg!

Anonym sa...

Om du vill äta en rustik dansk lunch med massor av smörrebröd att välja från så rekommenderas Husmanns Vinstue. Den är dejlig...