tisdag, mars 17, 2009

OB-tillägg

Jag är nu hemkommen efter min arbetande helg i Gränna, Småland. Som alltid kostar det att vara i sin yrkesroll 24h om dygnet; lättsam och opersonlig konversation, att vara vänlig och hjälpsam och naturligtvis extremt fokuserad under tolkningssessionerna.

Igår hade jag välförtjänt semester som tillbringades med tvätt (I love...), lunch med mor och sedan matiné (Män som hatar kvinnor). På kvällen lagade jag mat och gick till sängs strax efter solen gått ner.

Jag hade inga högre förväntningar på filmen eftersom jag (naturligtvis…) har läst boken, men blev glatt överraskad. Lisbeth S. upplevde jag dessutom som mer sympatisk i filmen än i boken. Och jag tyckte mycket om hur den var filmad (fotot, kanske man säger på fackspråk).

Idag: utvilad men av någon outgrundlig anledning omotiverad. Jag får ta en kopp kaffe och hoppas att det vänder.

Uppdatering: Fortfarande omotiverad och dessutom stressad efter lite fire fighting

Inga kommentarer: