onsdag, februari 04, 2009

Resumé

Förra helgen var trevlig och social men mycket uppbokad. På fredagen bevistade jag en After Work, åt en god middag och gick sedan ut en stund. Under lördagen var jag lite ”trött” och tvingade mig upp sent på eftermiddagen för att köpa present till en väninna ifrån bokcirkeln som fyllde år och skulle ha fest på kvällen. Dessutom städade jag min lägenhet grundligt och passade även på att tvätta och betala räkningar. Efter en mycket trevlig födelsedagsfest med god mat och nya människor sov jag gott hela natten.

Under söndagen var jag sällsynt driftig och demolerade och slängde min julgran som legat på balkongen sedan nyår, städade källarförrådet, sorterade kläder och handlade mat.

Nu på fredag skall jag hälsa på en av mina allra bästa vänner. Vi ska äta Chili con Carne och dricka rött vin. Hon bor halvvägs till Orust så dagen efter fortsätter jag till mitt kära, kära sommarhus. Jag kommer att ta med mig en termos av mitt favoritté och gå igenom en del saker jag har förvarade där.

Lördagskvällen spenderar jag troligtvis allena vilket innebär manikyr, ansiktsmask, mer té och någon god maträtt som jag inte har bestämt mig för ännu. Kanske bakar jag bröd och gör Pa amb oli (fortfarande obsessed med mat…).

Och allt naturligtvis i sällskap med Jane Austen...

Inga kommentarer: