måndag, februari 09, 2009

El mejor fin de semana

Jag har haft en härlig helg!

Fredagen inleddes direkt med god middag i underbart sällskap och återupplivande av gamla minnen. Sedan begav vi oss glada i hågen till Stenungsbaden. Och Stenungsbaden är ju alltid Stenungsbaden...intressant.

Jag träffade en gammal skolkamrat som jag inte sett på 20 år och som berättade att han hade varit förtjust i mig under högstadiet. Vad lite man förstod i den åldern! Dagen efter åt vi frukost länge, satt ute i trädgården och gick en kort promenad.

Väl hemma stängde jag av telefonen och vilade.

Igår var jag på vårt sommarställe på Orust, det var sol, det var snö och min allra käraste väninna och hennes döttrar kom förbi på té. Jag hittade gamla kläder, en väska och tog även med mig ett gäng vaser tillbaka till Göteborg.

På väg hem stannade vi till i Stenungsund och drack kaffe och där träffade jag min gamla chef från Ericsson - den bäste chef jag någonsin haft!

Sedan tvättade jag, talade i telefon med två väninnor, tittade på Gossip Girl (Chuck, te quiero.), år räkor och putsade väskor och skor.

Allt med ett leende.

Inga kommentarer: