tisdag, december 16, 2008

What have I done to fall so hard for you?

Igår hade jag semester eftersom jag arbetade hela helgen. Det var mycket skönt, jag städade, tvättade (som jag älskar) och gick på bio – Maria Larssons eviga ögonblick. Filmen var fin och välgjord men slog inte an några strängar hos mig egentligen.

När jag ser en film (i alla fall den typen av film) vill jag glömma av att det är fiktion och hänge mig fullständigt, så var dock inte fallet med Maria Larsson-filmen. Istället kom jag på mig själv med att tänka saker som: ”Undrans hur Mikael Persbrandt är privat? Oj, vilken intensiv blick han har!” Men den var sevärd.

Jag har bestämt mig för att se en massa bra filmer i jul. Bland annat vill jag se några klassiska Woody Allen (Hanna och hennes systrar och Annie Hall), The way we were och Kramer vs Kramer.

På kvällen åt jag middag på Caleo. Jag åt en god färsk tonfisk och diskuterade mina olika begåvningar med mitt sällskap. Men i slutändan var det nog jag som var mest imponerad...(på ett bra sätt).

3 kommentarer:

S sa...

du borde även se Twilight!

Den är fin den

Sara Ödmark sa...

Ah, alltid ett problem när det är för kända skådespelare med...

Blancaflor sa...

Sobie: Den skall jag kolla upp.

Saom: Precis. Trovärdigheten försvinner.