måndag, december 08, 2008

And that, my friend is closure

Jag kom aldrig iväg till Danmark tyvärr. Min käre vän, som jag skulle resa med, blev sjuk.

Istället blev fredagen en lite konstig kväll då röster ifrån det förflutna gjorde sig påminda med oväntade nyheter. Efter att den inledande förvåningen (chocken?) lagt sig insåg jag dock att nyheterna definitivt var positiva. Eller som Rachel skulle ha sagt; And that, my friend is closure.

Lördagen inleddes med kaffe med min käre far, lunch med en väninna och på kvällen satt jag barnvakt åt min söta brorsöner (underbarare än någonsin!) i några timmar. Sedan blev det låååång middag med min käre, halvsjuke vän V. som imponerade med tryffel, hemmagjord grönsaksfond och blinis (så klart!).

Söndagen var en mycket lugn dag som främst tillbringades i horisontalläge och sedan en sen lunch. På väg hem genom staden njöt jag av de fantastiska juldekorationerna, skridskoåkare i Bältespännarparken och glada julhandlare överallt.

Väl hemma tittade jag på Gossip Girl (still in love with Chuck) och talade i telefon med två av mina käraste väninnor S. och S.

4 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Va? Menar du att han ringde?? Ya era hora i sâ fall....
Skönt att du kÄnner som du gör, om jag har tolkat det rätt och att du fâr en riktigt trevlig jul!

Blancaflor sa...

Nope han ringde inte. Men jag fick reda på att han är gift och precis har fått barn... men som sagt var; Closure, han var inte den jag trodde.

Feliz Navidad, till dig!

Anna Malaga sa...

Oj, dâ förstâr jag....
Inte ens tal om att vända blad, utan att stänga hela boken.
Feliz Navidad till dig ocksâ!

Blancaflor sa...

Precis, men det var verkligen det bästa som kunde hända. Det gjorde det enkelt att släppa taget om honom för alltid. Äntligen har jag gått vidare till 100%.