torsdag, december 04, 2008

Bered den väg...

I fredags var jag på julbord med mitt jobb. Jag tycker om julbord men det är inte min favoritmat så jag koncentrerade mig på ostron, ankbröst och gubbröra.

Det var intressant. Trevligt och intressant. Alkohol har ju en tendens att förstärka vissa sidor i människors personligheter och det var underhållande att observera hur mina kollegor förändrades i takt med intaget av snapsar.

Jag drack väldigt måttligt eftersom jag var toastmaster och dessutom föredrar jag att skilja på arbetsliv och privatliv. Det hade vissa andra inga problem med alls, nästan så att man skulle kunna tycka att folk blev alldeles för personliga och tja…gick över gränser that should never be crossed.

På måndag blev det julbord igen, men nu får det räcka fram tills julafton. Mammas julmat är ändå den bästa!

Inga kommentarer: