torsdag, april 17, 2008

A walk in the park

Livet leker!

För varje dag trivs jag allt bättre på arbetet, trots att jag var skeptisk mot företaget i början. Tänk, jag tror att för första gången arbetar jag med något som jag faktiskt är hyfsat bra på. Bara det gör det roligt.

Till helgen blir det troligtvis en resa till vårt sommarställe igen, och en middag hos min bror plus en trevlig lunch med en kär väninna.

Ja, människan är anpassingsbar och jag ser ljust på framtiden. Jag tror inte att jag kommer att stanna i Göteborg resten av mitt liv, men icke att jag reser utomlands på egen hand igen.

Vem vet vad framtiden bär i sitt sköte.

3 kommentarer:

Thérèse sa...

Jag känner igen det där. Jag tror inte att jag kommer att stanna i Uppsala i hela mitt liv men inte heller att jag kommer att bo utomlands igen på många år. Fast ibland saknar jag Spanien oerhört och hoppas att det kanske finns någon möjlighet att bo där igen ett kortare eller längre tag i framtiden. Men nu har jag landat här och saker har liksom fallit på plats. Ska väl också erkänna att jag saknar Göteborg där jag bott i 10 år

Bra att allt verkar ordna sig så bra för dig med jobb, bostad och allt.

Anonym sa...

Vad skönt att läsa att du mår bra och att saker och ting ordnar upp sig!
/Anna

Blancaflor sa...

Therese: Tack! Ja, man får helt enkelt inte stressa utan tänka att allt det underbara och spännande i utlandet finns där om fem år också. Jag skulle gärna åka tillbaka till Spanien men inte på länge, och inte själv...

Anna! Tack gumman!