onsdag, oktober 17, 2007

Retail therapy

Jag har ett uppdämt shoppingbehov som kräver att bli tillfredsställt.

De som känner mig kommer att häpna; men jag har endast köpt ett klädesplagg (min sjömansklänning) sedan i juni.

Dels har jag knappt varit i nagra affärer dels har jag inte hittat nagot jag gillar. Och sedan vi bestämde oss för att resa till NY, bestämde jag mig att inte spendera ett öre förrän jag landade i “the Big Apple”.


Sagt och gjort!

Min pojkvän är totalt ointresserad av shopping (om det inte gäller gamla vinylskivor signerade av Lou Reed eller böcker om Burkina Fasos utrikespolitik under 1940-talet eller om hur Fransiskanermunkarna i södra Frankrike tillverkade murbuk pa 1200-talet), och därför har vi planerat in en förmiddag med “fria aktiviteter”. Jag kommer att shoppa och S. gar nog till ett day Spa.

För att spara tid har jag planerat vad jag skall köpa (en klänning till bröllopet nästföljande helg, en liten väska, ett par skor, en liten berlock fran Tiffany’s, nagot from Victoria’s secret etc) och skrivit ner exakta adresser sa att jag kan fara som en skottspole längs Femte Avenyn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha! det gör du rätt i :)får önska dig god shoppinglycka.

Alley Cat sa...

Ha det så trevligt!!!

Bandini sa...

Hur är livet i Marbella?

Har du varit där många år?

Lyckat till och njuta livet!

Blancaflor sa...

Lotta: Tack, Det var väldigt lyckat!

Alley: Tack, vännen! Det var underbart.

Bandini: Det är lätt att leva här... Jag har varit i Spanien i fem ar. Tack och Kram