måndag, oktober 29, 2007

Monday...

Back in Spain…

Resan har varit fantastisk; bade dagarna i NY och helgen i Biarritz. Jag trodde att jag skulle ga upp i vikt efter en vecka med restaurangmat, men icke, alla asfaltskilometrar pa Manhattan gjorde troligen att jag istället gick ner ett kilo eller tva.

Jag har sysselsatt mig med lite rolig shopping, en helikoptertur, ett fantastiskt besök pa en trestjärnig restaurang, MoMa, Central Park, trevliga cocktails, en konsert med Sinead O’Connor, en fotoutställning och nagra gallerier .

Och i Frankrike njöt jag av en fantastiskt vacker kust, en rolig bröllopsfest (jag insag dock att jag har svarigheter att hantera konceptet “fri bar”...) och ett underbart hotell.

Men det känns inte roligt att komma tillbaka till jobbet, jag sitter mest och väntar pa att fa sparken. Dessutom har min bästa väninna här beslutat sig för att flytta tillbaka till Sverige.

Sannerligen en mörk mandag.

2 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Å, Blanca. Verkligen tråkigt för dig att din bästa väninna skall flytta till Sverige! Förstår dig så väl.

Jag måste säga att det låter som duhar haft en underbar tid då du varit borta från bloggen. Och tänka sig, en sån bonus med kilona.

Hoppas måndagen artar sig!

Blancaflor sa...

Tack, blygisen! Det känns onekligen tungt. Jag skulle behöva mer stabilitet bade pa jobb- och kompisfronten. Men det är sa manga som stannar tillfälligt här i Marbella.

Haha!, ja, kilona var verkligen en glad överraskning!

Hoppas att allt är bra med dig!
Stor kram