onsdag, oktober 17, 2007

...and so I face...

Jag fulbloggar pa jobbet eftersom jag har blivit depraverad och mist alla illusioner.

Ännu har jag mitt jobb kvar, men det är bara en formalitet. HR-chefen talade med mig igar, hon fragade hur jag madde och sade att nu da marknadschefen lämnat skeppet skulle företaget satsa mindre pa marknad och att hon därför rekommenderade mig att söka nya jobb.

Min första impuls var att urskillningslöst skicka iväg ett 40-tal ansökningar. Men da jag tänkt igenom situationen (och talat med min käre pojkvän) kom jag pa att jag nu besitter en unik möjlighet att faktiskt göra nagot jag verkligen vill och är intresserad av.

Jag kan ta den där kursen i möbelrenovering som jag har funderat pa, försöka skriva en bok eller kanske ett hitta en tjänst där jag känner att jag är liiiite intresserad av den produkt eller service företaget säljer.

Plötsligt känns det lättare att andas och nagot roligare att ga upp pa morgonen (det kan i och för sig ha att göra med att jag aker till NY pa lördag....ocksa).

3 kommentarer:

Anonym sa...

...eller gifta dig och bli mamma.... :)
Började läsa din blogg förra veckan... Plöjde igenom allt ganska snabbt (mellan blöjbyten) etc. Jag kommer själv från Gbg (och har gått Handels etc) och är nu invandrare i annat land så jag log vid flertalet tillfällen! Känner själv ang Gbg 'cannot live with it, cannot live without it'. Så idealet för mig är utlandsboende med visiter! Kände ett sådant lugn när jag kom fram till den slutsatsen.
Är helt fascinerad av Marbella livet. Det är MKT intressant att du har ett perspektiv från det spanska hållet i.o.m din matador... Keep it coming!

Alley Cat sa...

Åhhh, vet inte om jag ska beklaga eller gratulera...

Kram

Blancaflor sa...

I: Hohoho! Ja, det skulle ju vara ett alternativ naturligtvis ;)

Ja, det är inte lätt att vara utlandssvensk. Jag har velat fram och tillbaka i fem ar... Det skulle vara intressant att höra mer hur tänker.

Alley: Gratulera... ;) Kram