söndag, september 30, 2007

Lazy like Sunday morning...

Jag gillar söndagar fram till lunch (ca 14.00) da man med gott samvete kan smafixa hemmavid iklädd pyjamas.

Idag har jag satt pa en tvättmaskin, druckit tva koppar Café con leche fran var nya Nespresso-maskin, pressat apelsinjuice, läst Aftonbladet, GP och SvD pa nätet, talat i telfon med M. och mamma och bytt lakan.

Söndagseftermiddagen är dock ingen favorit da man känner mandagen närma sig med stormsteg (som ni hör älskar jag mitt arbete!).

Faktum är att jag är ganska orolig över vad som kommer att hända pa jobbet framöver. Jag skulle inte bli chockad om jag blev av med mitt jobb innan jul... Kanske skulle dock det vara en förändring till det bättre, da jag är trött pa att oroa mig för att bli sparkad hela tiden!

4 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Söndagar...låtom oss återinföra den med stort S! När du skriver om kaffe, förnimmer jag doften av nymalda bönor....mmmm! Nuförtiden blir det bara en massa bryggkaffe här i stugan, menmen....skall bli bättring!

Jag utgår ifrån att du håller ögonen öppna efter annat arbete, det måste du bara göra. Ingen människa skall behöva ha det sådär på sin arbetsplats. Herregud, en till två veckors förvarning är väl det minsta man kan begära åtminstone? Vad får de för rykte egentligen, och vad bryr de sig om det?
Hoppas du får lite tryggare grund att stå på snart.

Med önskan om fortsatt skön söndag!

Anna Malaga sa...

Hoppas du hittar nâgot nytt snart!
Jättefina bilder frân Egypten!

Anna sa...

Usch, ingen rolig jobbsituation. Hoppas du hittar något annat intressant jobb så du kan säga upp dig själv

Blancaflor sa...

Blygisen: Tack, vännen! Ja jag ser mig om efter nytt jobb, jag är trött pa att vara liiite stressad och liiite orolig hela tiden.
Idag är det söndag igen...
Kram

Anna: Tack! Egypten var verkligen fantastiskt. Ak dit! :)

Söderböna: Ja, det skulle jag absolut föredra. Jag skall leta vidare...