lördag, september 22, 2007

Ökenfeber

Jag älskade, älskade, älskade Egypten... Nu har jag stor lust att resa till fler länder i mellanöstern, eller varför inte flytta till Dubai...ett tag?

Det var en resa med jobbet, men vi hann med att roa oss också.


Kungarnas dal

Vi drack öl...

Nilen (utsikt från mitt hotellrum)

Jag, vid Karnak-templet (känner ni igen er, Christie-fans?)


Beduiner i öknen


Vi åkte på en båtutflykt till en ö i Röda havet.
Vattnet var underbart.


Strandpromenaden i Sahl Hasheesh.

6 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Klart som korvspad man känner igen sig...och är myyycket avundsjuk också!

Måste läsa ikapp på bloggen din.
på återseende, kära Blanca.

Anonym sa...

vilka underbara bilder! forstar att du fick mersmak. dubai kanns dock inte som samma sak...

Östermalmsräven sa...

very chic!

Alley Cat sa...

Det ser ljuvligt ut!!!

Vacker som en dag är du oxå...

Blancaflor sa...

Blygisen: Ja, det var verkligen fantastiskt! Jag skall ocksa läsa ikapp, jobbet tar all min tid och energi.

Lorry: hahaha! Kanske inte, men jag vill gärna prova pa att bo i mellanöstern ett tag och da känns Dubai som det enklaste alternativet. Kram

Räven: Indeed :)

Alley: Väldigt romantiskt faktiskt! Tack snälla, snälla Alley. Det behöver jag höra en dag som denna. Kram

Blygisens betraktelser sa...

Well, det är inte mkt att läsa på min blogg, inte. Kanske att jag skärper till mig, jag får se. Men du! Jag kan inte låta bli nu att säga att jag tycker du är förtjusande i din hatt! Och vet du vad? Jag har en precis likadan, men randig.

Låter galet på din arbetsplats..

Kram.