tisdag, september 11, 2007

Desert Pearl

Imorgon skall jag till Egypten med jobbet. Jag lämnar min lägenhet i Marbella kl.10.30 och nästan exakt 23 timmar senare kommer jag att anlända till mitt hotell i Egypten, Sahl Hasheesh(via London och Kairo).

Jag har laddat hela helgen med "Döden på Nilen" och "Den engelska patienten". På söndag kommer jag att vara i Luxor och då blir det sightseeing, bland annat ett av templen de besöker i ovan nämnda Agatha Christie-film. Det blir perfekt!

Det är inte för inte de kallar mig Miss Marple på jobbet (främst dock för att jag overhear allehanda konversationer...av misstag naturligtvis).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att det tar 23 timmar från Marbella och bara 5,5 timmar att flyga från Stockholm....
Men härligt att åka dit. Luxor är fantastiskt!

Östermalmsräven sa...

Min dam (som blir min fru vid årsskiftet) är helt galen i Egypten just nu. Som det ser ut så blir det nilen-kryssning och "Four Seasons" i Alexandria för oss inom en snar framtid.

Reka och skvallra du.

Anna Malaga sa...

Nu börjar vi undra om du inte har kommit hem än...? ;-)

Blancaflor sa...

Anna: Jag vet sjukt! Malaga är verkligen inte en metropol...

Räven: Later super! Se upp med maten bara. An Egyptian tummy verkar vara inevitable...

Anna: Yep, men begravsd i jobb...som vanligt! Stress!