torsdag, augusti 16, 2007

What goes around...

Ibland kan man tycka att vissa har oförtjänt mycket problem och lever komplicerade liv. Andra är till viss del delaktiga i sitt eget kaos.

Jag arbetade under en tid på ett företag på Mallorca. Det var ett litet företag och vi var få anställda. Min chef N.(britt) hade några år tidigare varit tillsammans med en tysk kvinna G.. Det hade tagit slut och hon for tillbaka till Tyskland. Via telefon lyckades de dock pussla ihop sitt förhållande och G. sade upp sig från sitt jobb i Tyskland, ordnade med möbelfrakt och körde ner till Mallorca. När hon kommer fram visar det sig dock att N. har träffat en annan kvinna samtidigt, en ryska A., och att hon nu är med barn. G. bestämmer sig dock för att stanna kvar i Spanien och av någon outgrundlig anledning behåller hon kontakten med N. När förhållandet med A. går i stöpet efter en tid anställer N. sin gamla flickvän G. som sekreterare (!).

Jag arbetade ganska nära dem under ett års tid och det var en mardröm. G. var ömsom insmickrande ömsom aggressiv och hätsk mot sin forna pojkvän. Dessutom bevakade hon svartsjukt varje samtal jag hade med honom. Hon närde en besatt önskan att bli tillsammans med honom igen trots att hon var rent ut sagt elak mot hans förtjusande lilla treåring.

På omvägar har jag hört att hon äntligen har fått sparken. Hon är fortfarande den hemskaste människa jag har träffat.

Men inte nog med det...

En annan man på samma företag S., hade också ett problematiskt liv. Han var gift och hade två små barn med en engelsk kvinna M. De hade ett stormigt förhållande, men mer nötande än passionerat. Han ville lämna henne men tvekade eftersom han var rädd att hon skulle flytta tillbaka till England med barnen. Hon var en frustrerad och uttråkad hemmafru. För att förbättra situationen och ge M. tillfälle att arbeta skaffade de en nanny.

Big mistake!

Historien är lika gammal som Gustaf Vasa, S. blir förälskad i nannyn och flyttar ifrån M. M., ovetandes om sin mans nya förhållande, bor kvar i huset med barnen och nannyn. Efter ett tag släpper de bomben och nannyn flyttar ihop med S.

Vid det här laget hade jag bytt jobb och jag vet inte riktigt vad som hände med M. Eller om S. förhållande med nannyn höll.

Men när jag tänker tillbaka på den här tiden är jag väldigt glad att den är över. Det var väldigt påfrestande med alla dessa olyckliga människor runtomkring mig (och en främling till pojkvän, men det är en annan historia...).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Främling till pojkvän? Jag tycker att det börjar bli dags att berätta en till historia nu! :)

Blancaflor sa...

Elin: Hihihi! Talamod är en dygd!