onsdag, augusti 01, 2007

Första kärleken

Att min brorson O., tre år, är sötast i hela världen det vet de flesta i min omgivning, men vad de kanske inte vet är att han blev kär för första gången för några veckor sedan.

Jag var i Sverige och hade en fest för mina nära och kära, lille O. var också med. En av mina bästa vänner ägnade ganska mycket tid åt honom och han föll pladask.

Morgonen därpå (alla sov över) ville han absolut följa med henne i bilen trots att både hans mor och far intygade att de skulle bli ledsna om han reste iväg med henne. Till slut fick vi slita bort den lilla barnahanden som höll ett fast grepp om föremålet för sin heta låga. Han blev ledsen och ville därför inte säga hejdå till sin käresta.

Samma eftermiddag tröstar min mor honom och säger att de kanske ses igen varpå han svarar:
"Då skulle jag bli väldigt glad"

Tre dagar senare (en evighet för en treåring) berättar han för sina föräldrar om att han faktiskt aldrig sade hejdå till sin nya kompis.

Är det inte det sötaste ni har hört (ja, jag ÄR partisk)?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mycket mycket sött sagt. Innan jag läste din sista fråga, kan jag berätta att jag blev alldeles rörd.. Det knep till i hjärtetrakten. Kram från Blygisen.

Anonym sa...

Hälsa din brorson att kärleken är besvarad och att hans käresta gärna bokar in en dejt snarast.
X

Blancaflor sa...

Blygisen: Jag är glad att du uppskattar det, men blir ju alldeles kollrig av sina egna brorsbarn.
Kram

S: Ja, da skulle han bli glad :)))
Puss