torsdag, juli 19, 2007

Föränderlig värld

Jag har varit i Sverige i över två veckor och knappt varit i närheten av en dator, men nu är jag så illa tvungen.

Det känns som om jag har varit borta ifrån jobbet och Spanien under mycket längre tid än jag har, dels på grund av att det är lätt att koppla bort jobb och vardag i Sverige och dels för att det har hänt massor under tiden jag var borta.

När jag kom tillbaka i förrgår hade de börjat bygga ett hotell och ett litet commercial centre i närheten av min bostad.

Vidare; när jag kom till jobbet morgonen därpå hade de omorganiserat företaget, både rent fysiskt; avdelningar hade flyttats runt, och dessutom stora förändringar angående vårt fokus och till viss del vårt sätt att jobba. Två kontor har stängts ner och fem personer har fått sparken.

Hur detta kommer att påverka mig och min roll är svårt att säga, men eftersom jag inte fick sparken igår antar jag att det kommer att dröja ett tag till.

Inga kommentarer: