måndag, juli 23, 2007

Norén

Innan jag visste bättre tyckte jag alltid att det verkade som om spanjorerna bråkade varje gång de hade olika åsikter om något. Och jag blev förvånad över att de i nästa sekund kunde skratta tillsammans. De var ju så arga nyss...

Nu har jag lärt mig att de inte alls är arga utan de höjer rösten för att få en syl i vädret och då är det ju lätt hänt att man uppfattas som lite aggressiv. Dessutom älskar spanjorer att diskutera.

Jag var i Madrid i helgen och då jag åt lunch med min pojkvän och hans föräldrar började de diskutera den nya generationens slappa inställning till studier och livet generellt (ni kan ju gissa vilka som var pro och vilka som var con...). Diskussionen eskalerade och alla skrek ut (enligt svensk standard) sina åsikter och jag blev lite pinsamt berörd för att närvara vid ett familjebråk.

Men inte...för sedan började någon tala om maten och allt var lugnt och vi skrattade muntert tillsammans igen (och jag pustade ut...).

Inga kommentarer: